عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اتفاقاتی مانند انحراف فکری مجاهدین خلق به سمت مارکسیسم، به ما نشان می دهد که انحراف از خط اصیل فکری اسلام، ما را به کجا می برد.

انحراف از خط فکری اسلام ما را به سرنوشت مجاهدین خلق گرفتار می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با گرامیداشت یاد سه شهید واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ گفت: این ۳ قطره خون در تاریخ جنبش دانشجویی ما پربرکت شد.

وی ادامه داد: این روزها که در فضای مجازی برای بزک کردن رژیم طاغوت تلاش می شود، جای مباحثی مانند چرایی حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خالی است. به ویژه روایتگری شهید چمران که شاهد عینی ماجرا بوده، بسیار خواندنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به برخی مسائلی که امروز گریبان گیر جامعه نخبگانی کشور شده است، اظهارداشت: دانشجویان برگزیده ما بعد از دوره کارشناسی عموماً از سوی دانشگاه های بزرگ جهانی پذیرش می گیرند و به آنجا می روند تا ادامه تحصیل دهند و ماهانه مبالغی مانند ۲۵۰۰ دلار به آنها پرداخت می شود؛ درصد این مهاجرتها بالا است و چند بار هم این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده و باعث بحث های چالش برانگیز بین وزرا و برخی اعضای شورا شده است.

ضرغامی با بیان اینکه درصد این مهاجرتها نگران کننده است، ادامه داد: در خیلی از اوقات سیستم اجرایی کشور می تواند با راه حل های موجود، این مشکلات را برطرف کند، اما کشور آنقدر درگیر منازعات سیاسی است که فرصتی برای رسیدن به این مسائل پیدا نمی شود.

وی گفت: خیلی از پروژه هایی که در خارج از کشور به این نخبگان سپرده می شود، مربوط به مسائل حاکمیتی کشورهای بیگانه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از آن بدتر، در انتخاب هیئت علمی دانشگاه ها تا حد زیادی اولویت را به کسانی می دهند که از خارج دکترای خود را گرفته اند تا کسانی که در داخل فارغ التحصیل شده اند.

برجام، ظرفیت بالقوه ای برای تقویت وحدت و دشمن شناسی فراهم کرده است

ضرغامی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در روزهای اخیر درباره برجام و عهدشکنی آمریکا اظهارداشت: نگاه من این است که آنچه این روزها درباره برجام اتفاق می افتد، یک ظرفیت بالقوه برای تقویت وحدت ملی و دشمن شناسی فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: اگر خودمان را می کشتیم و صدها کتاب و سخنرانی ارائه می دادیم، نمی توانستیم به این اندازه دشمنی آنها را اثبات کنیم. البته باید مراقب باشیم که نهضت «دیدی گفتم» راه نیندازیم.

رئیس اسبق رسانه ملی تاکید کرد: وقتی قرار باشد یک نظام شرطی مدیریتی در کشور حاکم شود که مدیران ما بگویند فلان کار را کردیم و فلان امتیاز را گرفتیم و به داخل نگاه نداشته باشند، این برای نظام مدیریتی کشور، آسیب زا است.

ضرغامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهید شریف واقفی که دانشگاه صنعتی شریف به نام وی مزین است، به انحرافات فکری سازمان مجاهدین خلق اشاره کرد و گفت: این انحرافات که منجر به شهادت مظلومانه چهره هایی مانند شهید شریف واقفی می شود، امروز این درس را برای ما دارد که انحراف از خط اصیل فکری اسلام و التقاط، در نهایت ما را به کجا می برد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.